Publiekscampagne ‘Leven tot het Laatst’

22 oktober 2024 Nieuws
Publiekscampagne ‘Leven tot het Laatst’

De publiekscampagne ‘Leven tot het laatst’ richt zich op het benadrukken van de kwaliteit van leven voor mensen met een ongeneeslijke ziekte. De campagne heeft als doel om palliatieve zorg te normaliseren en meer accent te leggen op het leven in plaats van – nu nog vaak – op de focus op de terminale zorg/stervensfase. De campagne gaat op 12 oktober 2024 van start en loopt tot eind oktober via televisie en print, met een tweede fase later dit jaar. De campagne laat patiënten zien, zowel in de televisiecommercials als in printuitingen als via facebook, om een beeld te geven van wat ‘leven tot het laatst’ voor hen betekent. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met KWF en tal van supporters.

Op 11 oktober - aan de vooravond van de Week van de Palliatieve Zorg -  werd de campagne officieel gelanceerd tijdens het Nationaal Congres Palliatieve Zorg.

We vragen jullie om de campagne breed te verspreiden en te delen via social media en deze ook uit te dragen binnen je eigen organisatie. Met jullie hulp weten straks nog meer mensen wat palliatieve zorg is en wat het voor iemand kan betekenen en zetten we een stap richting het normaliseren van Palliatieve zorg.

Heb je vragen over de campagne neem dan contact op met Cornelis of Lieke van het team Maatschappelijke Bewustwording

Cornelis Vlot (c.vlot@pznl.nl) of Lieke van Gameren (l.vangameren@pznl.nl)